onsdag den 19. juni 2013

Sommer-interview: Pato Siebenhaars fede sommerplaner: "Chill, musik og gode mennesker"


Beefysauce har taget en snak med Pato Siebenhaar aka Ostefar for at høre, hvad filan, han egentlig skal bruge sommeren på.  Pato giver gode råd til hiphop-events i løbet af sommeren og løfter sløret for sit arbejde til den kommende plade.

Men lad os lige først præsentere manden!

Pato Siebenhaar har altid gang i mange ting! Ja, man kan vel sagtens kalde ham en musik-entreprenør uden at fornærme nogen! For det meste rapper han, synger eller producerer. Og så har han sit eget pladeselskab: Black Cheese Records. Senest har han smidt to 'Black Cheese'-mixtapes på gaden, som er en blanding af remix og nye numre med alle de seje drenge i dansk hiphop: Raske Penge, Klumben, Jokeren, Topgunn, Kidd og mange flere.



Hvad har du gang i for tiden?
- Lidt af hvert, du ved.. Jeg signede Fortress til Black Cheese Records, de er et svedigt heavy band af den helt tunge slags og jeg er meget stolt af at arbejde med dem. Jeg har produceret deres debut EP og nu skal vi have dem ud over stepperne.
- Jeg er så småt igang med at ligge de første tracks ned til mit næste album. Ved ikke helt hvad det blir til, men det tegner til at blive mere akustisk end noget jeg har lavet i lang tid. En slags tilbagevenden til rødderne, hvor jeg startede fra, tilbage i '99. Rocksteady/ska, osv. Det betyder ikke, at jeg vil stoppe med at lave hip hop og være en del af scenen, jeg har bare brug for at tage et skridt tilbage for at komme frem af, hvis det gir' mening.

Hvor skal du hænge ud/ryge din joint/drikke din bajer?
- I Black Cheese studiet som sædvanligt. Roskilde Festivalen blir' som altid bomben, tjek op for Skatescenen, I ved, jeg altid har gang i noget dernede. CPH PRO er så afgjort stedet at være, hvis du nede med skate shit. Jeg står for lørdags braget den 20. juli i Copenhagen Skate Park og det blir' ALTID bomben. Tjek op for THRST på Bakken i Kødbyen hver torsdag, det er så afgjort den bedst klub i landet hvis man er til hip hop og god party stil, gode mennesker og god stemning.

Hvem skal du hænge ud med?
- Jeg skal hænge med min smukke kone Christel Pixi, ha' grineren på og nyde livet. Måske et par kolde med Gasque aka. Gee Monster, eller en flaske bobler med min homie Dixone, når vi spiller vores månedlige faste nat på Gefärlich på Fælledvej.

Hvilke koncerter skal du høre?
- Roskilde skal ligges ned. Action Bronson SKAL jeg se. Han er nok den MC jeg har tjekket mest for det sidste års tid. Jeg skal ud og høre Fortress spille en masse.

Hvad er dit soundtrack til sommeren i år?
- Hvad end jeg lige falder over for tiden. For det meste så er jeg stadig på seriøst gammelt reggae, noget helt tjillet shit.

Hvad er dit bedste hiphop-sommerminde?
- Hmmm... Jeg var på US tour i sommeren '08, som en del af Vans Warped Tour. Vi havde et lille hip hop telt og rockede 16 shows på 18 dage, op og ned af den amerikanske østkyst. Det var et pænt solidt hip hop minde.

Hvad glæder du dig ellers til denne sommer?
- Det samme som altid: Masser af musik, gode mennesker og ingen stress.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar